30/8 Chakra Dansmeditaion

(Klicka här för att komma till facebook evenemanget.)

Torsdagen den 30 Augusti, kl 18:00-20:00
Plats: Kulturhuset danssal, Studion i Jönköping

Dans har alltid funnits i alla kulturer och är helande! Både kropp och själ mår bra av att röra sig rytmiskt. Människan har alltid dansat på olika sätt: i cirkel, ensam, improviserat eller med förutbestämda rörelser. Genom dansen kan man komma i kontakt med sina innersta känslor, precis som i en “vanlig” meditation.

Med hjälp av musikens rytmer i dans glömmer vi bort det vardagliga och kommer i kontakt med vårt innersta. Det gör att vi lättare kan ta itu med oss själva och livet, med större lätthet och glädje och det kan även göra att vi slipper fysiska smärtor. Det kan också göra att man öppnar upp sin andlighet.

7 Systrar – Chakra Dans är en intuitiv dansmeditation där du plockar fram din inre energi. Vi använder oss av dem 7 huvud chakran – 7 systrar, för att balansera kropp och själ.
Ingen förkunskap behövs. Du dansar helt fritt efter din förmåga från fötterna upp till huvud efter den 7 chakras ordning. Vi avslutar med en kort stilla meditation.

Välkommen och pröva på 7 Systrar – Chakra Dans med Ana, diplomerad dans och meditations ledare.

Datum: Torsdagen den 16 Augusti
Plats: Kulturhuset danssal, Studion
Tid: 18:00-20:00
Ålder: Ej lämplig för små barn
Anmälan: Dropp in
Medtag: vattenflaska och en liten filt.
Dansen: Utförs barfota eller med inne/dansskor
Insläpp: fram till 17:55
Pris:150 kr 150 kr per gång. Betalas kontant eller med Swish
Studenter, sjuka och pensionärer får 25% rabatt mot bevis.