Föreläsning: Framtidens Jönköping styrs av oss 6/6

Tycker du att politikerna verkar mer upptagna med att bråka med varandra än att se till dig, dina nära och käras behov och intressen?

Den 9-11 juni arrangeras en konferens i Barcelona med deltagare från olika delar av världen, som alla har det gemensamt att de i olika utsträckning arbetar för en omfattande demokratisering av hela samhället.

Från Jönköping kommer en grupp att åka för att delta på konferensen, dokumentera och träffa folk från dessa rörelser och förhoppningsvis ta med sig idéer och inspiration tillbaka hit.

International Municipalist Summit

Från de färgsprakande kvarteren i Barcelona, till det fria Rojavas frontlinjer. Från de höga bergen i Bolivia, till en kåkstad i Sydafrika. Från det krisdrabbade Grekland till västkustens USA. Runt om i världen växer folkrörelser fram kring en gemensam princip, besluten ska tas av oss som berörs.

Kom och lyssna på vad som händer runt om i världen och var med och prata om hur du vill förändra Jönköping till det bättre.

6e juni, 19.00 Teaterbion, Kulturhuset, Tändsticksområdet

Tim som var med och arrangerade konferensen Demokratisering & Rörelse arrangerar föreläsningen.

Samarrangemang med Kulturhuset och NBV