Poetryslam JKPG Län 7/2

Poetry slam Jönköpings län presenterar nu datumen för vårens uttagningar till svenska mästerskapet i maj 2018!! I vår kör vi deltävlingar i Jönköping, Gislaved, Tranås, Vetlanda, Nässjö och Värnamo! Oavsett plats är det alltid onsdagar kl.18 och med fri entré! (Med undantag för finalen som körs på en fredag)

För dig som inte har stenkoll så är Poetry slam en tävling i estradpoesi där vem som helst kan delta! Poeten har tre minuter på sig att framföra sitt verk utan rekvisita och andra effekter. Publiken är delaktig och spelar en avgörande roll i tävlingen då tre till fem jurygrupper utses i början av kvällen. Deras uppgift är att rösta fram en vinnare genom att sätta poäng på framförandet och diktens innehåll. Segrarna från vårens deltävlingar möts i en final på Kulturhuset i Jönköping 6 april och tävlar om en plats på Svenska Mästerskapen i Poetry Slam 2018 10-13 maj, som håll i hatten .. hålls i Jönköping!!!
Tävlingarna är fartfyllda, härligt energigivande och lämnar ingen oberörd. Kom och läs, lyssna och bli tagen med storm!

Vill du tävla? Anmäl dig hos den ort som håller i tävlingen. Mailadress hittar du i programmet här nedan.

PROGRAM

Deltävling 1

7 februari Jönköping, Nyfiket i Kulturhuset
MC är Martin Spånberg
Maila poetryslamjkpg@outlook.com för att tävla

Deltävling 2

21 februari – Glashuset i Gislaved, Kulturplatån
Maila kulturplatan@gislaved.se för att tävla

Deltävling 3

28 februari Tranås, Plan B
MC är Louise Halvardsson
arts@kultivera.nu för att tävla

Deltävling 4

7 mars – Vetlanda bibliotek
MC är Matiss Silins. Gästpoet är Eugene Wolynsky
Maila poetryslam@vetlanda.se för att tävla

Deltävling 5

14 mars – Jönköping, Stadsgården
Maila poetryslamjkpg@outlook.com för att tävla

Deltävling 6

21 mars – Nässjö, Kulturhuset Pigalle, Lilla teatern
MC är Louise Halvardsson
Gästpoet är Ellienore Dahlstrand
Maila kulturhuset.pigalle@nassjo.se för att tävla

Deltävling 7

28 mars – Värnamo, Gummifabriken
Gästpoet och MC är Olivia Bergdahl
Maila kultur@varnamo.se för att tävla

FINAL

6 april – Jönköping, Kulturhuset
MC är Martin Spånberg

Poetry slam Jönköpings län är ett samarbete mellan Jönköpings kommun, Kulturhuset Jönköping, Glashuset i Gislaved, Kulturplatån, Gislaveds kommun, Kultivera, Plan B Tranås, Vetlanda kommun, Vetlanda bibliotek, Nässjö kommun, Kulturhuset Pigalle, Värnamo kommun och Gummifabriken i Värnamo.