Öppet hus – 29-30 november!

Nästa helg, 29-30 november, kokar Kulturhuset i Jönköping av aktivitet. Då är det nämligen dags för Öppet Hus.

header

Det blir ett fullspäckat schema med bland annat dansuppvisningar, spelningar, drömverkstad, filmpremiär, brädspelskafé och full aktivitet i alla öppna verkstäderna.

– Är du nyfiken på vad som händer och är på gång i ett av Sveriges mest omtalade Kulturhus? Ta med dig vänner, din familj och alla du känner och kom till ditt lokala kulturhus!

Lördagen börjar som vanligt med loppis, och redan vid tio öppnar alla verkstäderna. Det kommer finnas aktiviteter både för barn och vuxna.

Klockan ett drar Badrumskören i Nyfiket för att sedan följas av allt från trubadurer till opera. Det kommer också bli dansuppvisningar med flera olika grupper och i studion finns det möjlighet att prova på brädspel med G&B Syd.

Kvällen avslutas sedan med punkspelning i Insikten där The Dahmers, Kofot och Gamla Pengar från Göteborg röjer loss på scen.

– Målet är att det ska finnas något för alla, oavsett om du vill titta, leka, måla, spela, dansa eller spela. Eller kanske bara ta en kopp kaffe och en bulle så är du välkommen!

Under söndagen blir det brädspelskafé, filmpremiär, prova-på-dans och pizza på kvällen!

Helgen smyger igång redan på fredagskvällen med kulturafton till stöd för folket i Kurdistan. Det blir mat, musik och andra aktiviteter.